badgalriri

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin Fredriksson - 28 februari 2014 22:43

Hej & gokväll!

Förlåt för sämst bloggning och uppdatering, men eftersom det varit lov nu så har man ju velat hitta på saker o göra, och då har jag inte haft tid för att blogga! :/

Men nu måste jag skärpa mig.   

Nu på lovet som ännu inte är över så har jag bl.a varit inne i sthlm & kollat på bio + träffat min bästa vän, Eliza. 

Hon var nämligen på besök i Sthlm och skulle möta min andra kompis, och en kille från min förra klass, som vi knappt känner.

(Han sa ingenting när vi träffades så förstår inte riktigt varför de skulle ses, men han tyckte Eliza var snygg och hade glömt att de gick i samma klass förut). 

Sen har jag shoppat lite & hittat världens coolaste tights typ som ja vet att ingen annan i skolan kommer ha, eller har, säkert för de är typ inga som känner till den affären, så tackar min bror för att han visade mig den coola affären! Tänker dock inte avslöja vad den heter 

Sen har de inte hänt så mycket, just nu läser jag the hunger games - mockingjay på engelska, den verkar bra! 

Men nu måste ja fixa mig o så, är jätte trött, men vi hörs! :)


 

Detta är så j*vla sant! Gäller tjejer också!


 

Saknar det här så jäkla mycket!! Bråvalla 2013 <3<3<3 GREEN DAY <3


Av Elin Fredriksson - 14 februari 2014 19:27

Hejsan allihopa!Idag är det alla hjärtans dag och har haft blandade känslor idag.Först i skolan var jag skit glad & var det en stund när jag kom hem, men sen kände jag värsta stressen och ångesten, som om man är tillbaka på ruta ett för typ 4 år sen. USCH FÖR DEN HÄR KÄNSLAN!!!! Har alltid älskat alla hjärtans dag, oavsett om ja är singel eller inte, har alltid tyckt att den varit härlig och fin, och idag kändes de som om alla var lika glada, men sen när ja kom hem kände jag bara för att gråta ner hela min säng och typ bara försvinna.Nej usch, nu ska vi tänka bra tankar, även om jag får värsta stressen och andningsproblem när de blir såhär!!VECKAN har varit bra annars, fick bra betyg på NP i muntlig svenska, de stod mellan C-B, och vår svenska lärare var inte helt säker, men förhoppningsvis gick det bra!Har haft en bra dag, började med språkval, engelska, som är så sjukt roligt! Sen svenska sen so sen lunch, och efter de NO och sist men inte minst mentorstimmen som oftast är ett huvudvärksmoment. Men det är nog för klassen är så jäkla vilda och de är inte ofta man får arbetsro särskilt på just NO:n...AJA, annars har de gått bra, ska ta det lugnt nu hemma och kolla på film!! Tror jag även kommit på var ångesten kommit ifrån... Känns hemskt, men de är nog för att dagen då min bror försvann snart är här, det var nämligen i mars och vet inte hur jag kommer känna den dagen. Men som tur är har man vänner som är så jäkla stöttande och alltid finns där! <3<3Nä nu ska jag ta o kolla på film, vi hörs! :) Förlåt för bild brist, kommer bilder senare!

Av Elin Fredriksson - 9 februari 2014 16:46

Hejsan allihopa!

Har inte riktigt fått in i hjärnan att det är söndag än, känns fortfarande som lördag och har lördagskänslan kvar!   

Menmen, nu är det söndag! Idag har det inte hänt så mycket, har bara varit hemma och chillat, ska plugga lite matte snart tror jag... Om jag nu tog hem matteboken, wellwell... Testade mat från en thai mat vagn som håller sig utanför en affär där ja bor, faktiskt riktigt gott! :-) 

Efter det så har det inte hänt så mycket, menmen, nu ska jag dra så hörs vi! :-P


    Jag & min söta katt <3333


Av Elin Fredriksson - 8 februari 2014 16:26

Hejsan allihopa!
Idag har jag varit nere på stan & köpt lite saker, smink(en hudkräm typ & en conceler), sen så har det inte hänt så mycket mer. Vaknade vid 9 idag, men som vanligt orkar jag aldrig kliva upp på morgonen, så kom inte upp förrän halv 10. :P
Har skrivit till skolan igen och fick ett mycket olämpligt svar, så ska kontakta kommunens chef, för de här går verkligen inte. -_-
Sen har de inte hänt så mycket mer, ska kolla på film nu så vi hörs! :-)

Yep, rektorn...

[Bild]

Åh, os i snowboarding idag!! Fan va grymt de va! :P :D

Av Elin Fredriksson - 6 februari 2014 19:59

Rubriken säger allt! Prov på läxa på prov på läxa. Ungefär så har denna vecka varit! Och även redovisning. Redovisade SO;N i måndags då, vilket jag kanske redan berättat. Sen har jag haft matte prov igår, del 2 av provet, och idag NO prov. Känns så j*vla bra - ELLER INTE! Matte provet gick jätte bra, men jag är tveksam på NO provet. 

Som sagt, la ner mycket tid på matte provet för sträver verkligen efter bättre betyg. Och enligt vår lärare funkar det bara igenom prov, men ibland lektionerna. Fattar nada, menmen...    

Idag var No provet då, och de gick rätt så bra, de va en sak jag skrev fel på och märkte det inte förrän efter, så det kände ju inte så kul! Aja!... Sen har inte mycket mer hänt idag, vi har haft vanliga lektioner. E-val (kreativt skrivande). 

Jätte kul faktiskt. Skriver en novell, men tänker inte avslöja än vad den handlar om! Har iaf kommit en bit. 

Sen när jag kom hem var jag HEEELT SLUT! Tur att de är friluftsdag imorgon, för skulle verkligen inte orka ha vanliga lektioner.  

Efter det har det inte hänt mycket, har chillat, varit på ica och sen inte gjort så mycket mer, vilket är så sjuuukt härligt!

Aja, nu måste jag dra och förbereda för imorgon, tagga skridskor :'D

Hejsvejs!   



 

Min katt <3

 

Minnen sen i somras, saknar <3

Kommer förmodligen upp nyare bilder imorgon, hejsvejs!


Av Elin Fredriksson - 5 februari 2014 18:55

Hej, glömde säga - Ny design kommer upp snart, vi hörs.

Av Elin Fredriksson - 5 februari 2014 18:54

Hejsan & förlåt för en sån dålig uppdatering. :( Har bara haft hemskt mycket denna veckan & har prov imorgon i NO. Först matte prov, en engelska inlämning som ja ska lämna in imorgon eller på fredag, imorgon NO prov då & sen massa annat. Kommer avlida innan veckans slut! :S
Aja, jag gissar att de bara är att kämpa på oavsett vad!! Det är åtminstone torsdag imorgon vilket känns sjukt skönt :) Idag började vi med bild, och hann långt, sen hade vi språkval, nästan klar med engelska frågorna till boken - "Coraline". Sen matte prov & svenska. Efter det hemkunskap, och det var faktiskt kul! Vi har mest praktiskt nu & vi kollade på två avsnitt från något program & sen så svarade vi på massa frågor.
Förvånansvärt kul! Sen nu ska ja plugga till NO provet imorgon, så vi hörs! hejsvejs :D

Hon är fan perfekt & den finaste förebilden som finns!

Haha hitta något roligt bara & delar de med er ?

Grå <3 Btw vet att bilden på mig inte är den finaste, (I know i'm not that pretty), men ändå :)

Av Elin Fredriksson - 2 februari 2014 10:15

Alltså jag är så JÄVLA TRÖTT!
Här sitter man och fixar med allting för att jag och min kompis skulle in till heron city, men sen när de gäller att svara igen så tar det 3 timmar. Sen när man väl har bokat om till en annan film för hon sätt filmen vi bokade så får man inte svar förrän efter typ en halvtimme. Sen så när man ska berätta tågtider & så, nej då svarar vi inte & nu sitter ja här, ungefär 10 min kvar till tåget går och HAR FORTFARANDE INTE FÅTT SVAR. Alltså de är fan så jävla lågt. Samma person varje gång. Nu vet jag.
(Förlåt, men behövde verkligen skriva av min ilska.)

Ovido - Quiz & Flashcards